Počet položek: 0 0 Kč

(1991) MiNr. 2401 - 2402 ** - Čínská lidová republika - Tao Xingzhi (1891–1946), pedagog a reformátor

Čína - poštovní známky

kliknutím zvětšíte
(1991) MiNr. 2401 - 2402 ** - Čínská lidová republika - Tao Xingzhi
ks
Kód:chin-2401-2402
Výrobce:Čína
Cena: 40 Kč
Dostupnost:Skladem
Sklad:1 ks
Rok: 1991
Stav: **
Kat. číslo (MICHEL): 2401 - 2402
Kat. číslo (St. Gibbons): 3772 - 3773
Kat. číslo (Yvert et Tellier): 3093 - 3094

Tao Xingzhi (1891–1946): Reformátor čínského školství a průkopník moderní pedagogiky

Tao Xingzhi patří mezi nejvlivnější osobnosti moderní čínské pedagogiky. Jeho životní dílo zásadně ovlivnilo podobu vzdělávacího systému v Číně ve 20. století. Jako pedagog, reformátor a filozof vzdělávání prosazoval myšlenku „životního vzdělávání“ (生活教育), tedy propojení školy se skutečným životem.

Studium a vlivy

Tao Xingzhi se narodil roku 1891 v provincii Anhui. Studoval na univerzitě v Nankingu a následně na Teachers College při Kolumbijské univerzitě v New Yorku, kde se setkal s idejemi Johna Deweyho, amerického filozofa a pedagoga. Deweyho pragmatismus a důraz na praktickou výuku zásadně ovlivnily Taoovo uvažování o roli školy ve společnosti.

Po návratu do Číny se Tao stal aktivním propagátorem reformy školství. Kritizoval tradiční konfuciánský systém a zaměřil se na vzdělávání širokých vrstev obyvatelstva, zejména venkovského obyvatelstva a žen.

Hnutí za lidové vzdělávání

Ve 30. letech založil hnutí Mass Education Movement (Hnutí za masové vzdělávání), jehož cílem bylo zpřístupnit základní vzdělání všem obyvatelům bez ohledu na sociální původ. Tao podporoval jednoduché, praktické školy a komunitní vzdělávací aktivity, které se zaměřovaly na gramotnost, hygienu, zemědělství a občanskou odpovědnost.

V roce 1934 založil Xiaozhuang School – experimentální venkovskou školu, která kombinovala praktické dovednosti s akademickým vzděláním. Studenti se podíleli na zemědělské produkci a zároveň se učili teorii, což mělo přímý dopad na rozvoj komunit a regionů.

Odkaz a význam

Tao Xingzhi věřil, že vzdělání není oddělené od každodenního života, ale že by mělo být jeho součástí. Jeho myšlenky předběhly dobu a jsou v souladu s moderními přístupy ke komunitnímu a celoživotnímu vzdělávání. Navzdory obtížným historickým podmínkám (japonská okupace, občanská válka) zůstával aktivní až do své smrti v roce 1946.

Jeho citát „Každý člověk je učitelem, každé místo je školou, každý okamžik je příležitostí k učení“ shrnuje jeho přístup k pedagogice.

Související zboží - (1991) MiNr. 2401 - 2402 ** - Čínská lidová republika - Tao Xingzhi (1891–1946), pedagog a reformátor

Zboží ze stejné kategorie - (1991) MiNr. 2401 - 2402 ** - Čínská lidová republika - Tao Xingzhi (1891–1946), pedagog a reformátor

(1974) MiNr. 1176 ** - Čína - Šanghaj, budova 1. sjezdu KSČ

Čína - poštovní známky Budova prvního sjezdu Komunistické strany Číny v Šanghaji Budova prvního sjezdu Komunistické strany Číny (KSČ) se nachází v Šanghaji na ulici Xingye Road ve Francouzské koncesi. Jde o dvoupatrový dům v ...

(1974) MiNr. 1181 ** - Čína - Brána nebeského klidu, Peking

Čína - poštovní známky Brána nebeského klidu (Tian’anmen) symbol čínské historie Brána nebeského klidu (Tian’anmen) je jednou z nejvýznamnějších historických staveb Pekingu. Nachází se na severním okraji náměstí ...

Pošlete odkaz svému známénu

Vaše jméno
Váš e-mail
Email Vašeho známého
Opište kód z obrázku antispam

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s našim používáním souboru cookie a použitím Vašich osobních údajů k marketingovým účelům.   Další informace